Tuesday, 23 August 2011

...

Jeg har så lyst til å skrive noe om 22. juli, men det er så vanskelig. Det blir så fåfengt å prøve å sette seg inn i situasjonen til alle de som ble berørt av denne forferdelige dagen. Det som ble gjort er en ondskap utenfor de flestes fatteevne. Jeg har felt en del tårer, men gud så bevisst jeg har blitt på min egen kjærlighet for landet mitt. Jeg ville legge ut noe fra Minneseremonien, men jeg klarte ikke å bestemme meg for noe passende ... alt er så hjerteskjærende fint. 

Som en optimistisk gest bestemte jeg meg heller for å legge ut noe bra musikk. Jeg så Susanne Sundfør på festival i sommer og det var en skikkelig fantastisk opptreden. Håper det kan hjelpe på om humøret har sviktet i det siste.

***

I want to write something about July the 22nd, but it's difficult to know what. It seems so useless to try and understand the situation of those that were affected by this terrible day. What was done is evil beyond most people's comprehension. I've shed some tears, but God how aware it's made me of my love for my country. I wanted to post something from the memorial ceremony, but I couldn't decide ... it's all so heartbreakingly beautiful.

As an optimistic gesture I decided to post some good music instead. I saw Susanne Sundfør at a festival this summer and it was a proper amazing show. Hope it helps if spirits are low lately. 

No comments: