Tuesday, 19 July 2011

Old treasure rediscovered

Jeg hadde på meg favorittgenseren min gjennom tidene her om dagen. Den er fortsatt permanent folkeregistrert i klesskapet mitt og jeg kan fortsatt huske da jeg fant og kjøpte den ... begge faktum en liten prestasjon (vil jeg påstå), tatt i betraktning at jeg fortsatt gikk på barneskolen ... Jeg er ganske sikker på at jeg var 12, hvilket betyr at det er 9 år siden. Jeg hukser hvordan det enkle snittet og retro bestefar-mønsteret slo meg som den største perfeksjon og hvordan den var super-myk og elastisk.

Den er ikke lenger myk og elastisk og de utallige vaskene den har vært gjennom har gjort den aldri så lite gjennomsiktig og formløs. Du er kanskje forfjamset over at jeg fortsatt får på meg 12-års garderoben min, men tro meg det er bare fordi elastanen i stoffet er helt borte og størrelsen derfor har strekt seg til det ytterste. Den har hendige 3/4 lange ermer og om jeg stapper den ned i ei bukse med høyt liv er det ingen som kan se at den er altfor kort for meg.

Har du en gammel favoritt, fortsatt liggende i skapet og som venter på å bli brukt igjen? Ta den med ut på en siste luftetur!

***

I wore my favourite jumper of all time the other day. It is still a permanent resident in my wardrobe and I can still remember finding and purchasing it, both an accomplishment I think, considering that I was still in Primary school ... I'm pretty sure I was 12, which should make it about 9 years ago. I can recall how the simple cut and retro grandfather-pattern struck me as the utmost perfection and how it was all super-soft and stretchy.

It is no longer soft and stretchy, and its numerous washes has made it slightly see-through and shapeless. You might be astonished that I'm still fitting into my 12-year-old attire, but rest assured it is only because all the elastane of the fabric has completely disappeared and the size has thus been stretched to the full length of the fibres. It has got handy 3/4 length sleeves, and paired with lovely high-waisted jeans, no-one can tall that it's way too short for me.

Have you got any old favourite still residing in your wardrobe waiting to be worn again? Take it out for a spinn!

jumper by H&M // jeans by H&M // jacket by neste stopp // loafers by zara

Photographs by Ingrid Valde

No comments: