Sunday, 22 May 2011

Gütermann thread - 3D

Mens jeg drev å lette etter bilder av spesifike sneller med Gütermann tråd til budsjettet mitt (jeg lager et par dongeribukser til forestillinga vi jobber med for tida), kom jeg over denne fantastiskheten på gode gamle Google bilde-søk. Den mexikanske kunstneren Gabriel Dawe har laget disse svære innstallasjonene kun ved bruk av tråd. De forskjellige fargene er vevd inn i hverandre og festet på store trerammer og det hele gir en fasinerende 3D-aktig regnbue-effekt. Jeg vil ha!

***

As I was browsing for pictures of spesific reels of Gütermann thread for my budget-sheet (I'm making a pair of jeans for the show we're working on at the moment), I came across this amazing craziness on ye olde Google image search. They are Mexican artist Gabriel Dawe's large-scale installations made entirely out of thread. With the different colours woven into each other and affixed onto wooden frames, these great pieces of art give a fascinating 3D-like rainbow effect. I want one!




Source: www.psfk.com

1 comment:

Sara said...

Astrid Lindgren er rett og slett sunt! Vår verden burde være mer som hennes :D

Helt nydelig! Skulle gjerne sett det live :)